Neuroolog naukowiec tłumaczy, jak post działa na mózg i dlaczego firmy farmaceutyczne nie będą badać tego wpływu.

Chciałbym najpierw poruszyć kwestię Wielkich firm farmaceutycznych, ponieważ w ostatnich latach pojawiły się niezliczone przykłady manipulacji przez nie badaniami. Dlatego profesor medycyny Harvard Arnold Symour Relman powiedział światu, że zawód medyczny został kupiony przez przemysł farmaceutyczny. Dr Richard Horton, redaktor naczelny „The Lancet”, niedawno stwierdził, że większość opublikowanej dziś literatury naukowej jest fałszywa. dr Marcia Angell, była redaktor naczelna dziennika „The New England Journal of Medicine”, powiedziała, że ​​„przemysł farmaceutyczny lubi przedstawiać się jako przemysł oparty na badaniach, jako źródło innowacyjnych leków. Nic nie może być dalej od prawdy. ”I dlatego John Ioannidis, epidemiolog ze Stanford University School of Medicine, opublikował artykuł zatytułowany„ Dlaczego większość opublikowanych wyników badań jest fałszywy ”, który następnie stał się najczęściej udostępnianym  artykułem w historii Publicznej Biblioteki Naukowej (ang. Public Library of Science (PLoS).

 Dr Mattson również porusza ten problem pod koniec swojego filmu:

Dlaczego zalecana dieta to „trzy posiłki dziennie plus przekąski”? To nie jest najzdrowszy wzorzec odżywiania. To moja opinia, ale myślę, że jest wiele dowodów to potwierdzających.

Istnieje wiele nacisków, aby mieć taki schemat odżywiania, gdyż w grę wchodzą ogromne pieniądze. Np. przemysł spożywczy – czy będzie zarabiać tyle jeśli ludzie będą omijać śniadania? Ależ nie, nie zamierzają stracić pieniądze. Jeśli ludzie poszczą, przemysł spożywczy traci pieniądze. A co z przemysłem farmaceutycznym? Co zrobić, jeśli ludzie robią okresowy post, ćwiczą okresowo i są bardzo zdrowi, czy przemysł farmaceutyczny zarobi na zdrowych ludziach?!

Mark i jego zespół opublikowali kilka artykułów, w których dyskutują o tym, jak dwa razy w tygodniu poszczenie może znacznie zmniejszyć ryzyko rozwoju choroby Parkinsona i Alzheimera.

„Od dawna wiadomo, że zmiany w diecie mają wpływ na mózg. Dzieci, które cierpią z powodu napadów padaczkowych, mają ich mniej, gdy są poddane ograniczeniom kalorycznym lub postom. Uważa się, że głód pomaga uruchomić środki ochronne, które pomagają przeciwdziałać nadmiernie pobudzonym sygnałom, które często wykazują mózgi padaczkowe. (Niektóre dzieci z padaczką również skorzystały z określonej wysokotłuszczowej diety o niskiej zawartości węglowodanów.) Normalne mózgi, gdy są przekarmione, mogą doświadczyć innego rodzaju niekontrolowanego pobudzenia, upośledzając funkcje mózgu”, ….Mattson i inny badacz donieśli w styczniu w czasopiśmie Nature Reviews Neuroscience. ”(Źródło)

Zasadniczo, gdy przyjrzysz się badaniom nad ograniczeniami kalorycznymi, wiele z nich wykazuje przedłużoną żywotność, a także zwiększoną zdolność do zwalczania chorób przewlekłych. Według przeglądu literatury dotyczącej głodówki przeprowadzonego w 2003 r., „Ograniczenie kalorii (CR) wydłuża długość życia i opóźnia związane z wiekiem choroby przewlekłe u różnych gatunków, w tym szczurów, myszy, ryb, much, robaków i drożdży. Mechanizm lub mechanizmy, dzięki którym to się dzieje, są niejasne. ”Praca przedstawiona poniżej pokazuje jednak niektóre z tych mechanizmów, które wcześniej były niejasne.

Poszczenie ma dobre skutki dla mózgu, a jest to widoczne dzięki wszystkim korzystnym zmianom neurochemicznym zachodzącym w mózgu, gdy pościmy. Poprawia funkcje poznawcze i odporność na stres, zwiększa czynniki neurotroficzne i zmniejsza stan zapalny.

Post jest wyzwaniem dla mózgu, a mózg reaguje na to wyzwanie, dostosowując ścieżki reakcji na stres, które pomagają mózgowi radzić sobie ze stresem i ryzykiem choroby. Te same zmiany, które zachodzą w mózgu podczas postu, naśladują zmiany, które zachodzą podczas regularnych ćwiczeń – oba zwiększają produkcję białka w mózgu (czynniki neurotroficzne), co z kolei sprzyja wzrostowi neuronów, połączeniu między neuronami i sile synaps.

Jak wyjaśnia w wideo: „Wyzwania dla twojego mózgu, czy to przerywany post [czy] energiczne ćwiczenia. . . to wyzwania poznawcze. Kiedy to się dzieje, aktywowane są obwody nerwowe, zwiększają się poziomy czynników neurotroficznych, co sprzyja wzrostowi neuronów [i] powstawaniu i wzmacnianiu synaps. ”

Post może również stymulować produkcję nowych komórek nerwowych z komórek macierzystych hipokampa. Wspomina również o tym, jak głód stymuluje produkcję ketonów, źródła energii dla neuronów, i że może także zwiększyć liczbę mitochondriów w neuronach. Poszczenie zwiększa również liczbę mitochondriów w komórkach nerwowych, ponieważ neurony dostosowują się do stresu związanego z głodem, wytwarzając więcej mitochondriów.

Zwiększając liczbę mitochondriów w neuronach, zwiększa się także zdolność neronów do tworzenia i utrzymywania połączeń między sobą, poprawiając tym samym zdolność uczenia się i pamięci.

„Przerywany post zwiększa zdolność komórek nerwowych do naprawy DNA”.

Wchodzi także w ewolucyjny aspekt tej teorii, wyjaśniając, w jaki sposób nasi przodkowie przystosowali się i zbudowali na długie okresy bez jedzenia.

Badanie opublikowane w wydanym 5 czerwca numerze Cell Stem Cell przez naukowców z University of Southern California wykazało, że cykle przedłużonego postu chronią przed uszkodzeniem układu odpornościowego, a ponadto indukują regenerację układu odpornościowego. Doszli do wniosku, że głód przenosi komórki macierzyste ze stanu uśpienia do stanu samoodnowy, uruchamiając regenerację narządu lub układu komórek macierzystych (źródło).

Badania kliniczne na ludziach przeprowadzono z udziałem pacjentów otrzymujących chemioterapię. Przez długi czas pacjenci nie jedli, co znacznie obniżało liczbę białych krwinek. Na myszach, cykle na czczo „przełączyły przełącznik regeneracyjny”, zmieniając szlaki sygnałowe hematopoetycznych komórek macierzystych, które są odpowiedzialne za wytwarzanie krwi i układu odpornościowego. ”

Oznacza to, że głód zabija stare i uszkodzone komórki odpornościowe, a gdy ciało się odbija, wykorzystuje komórki macierzyste do stworzenia zupełnie nowych, całkowicie zdrowych komórek.

„Nie mogliśmy przewidzieć, że przedłużający się post będzie miał tak znaczący wpływ na promowanie regeneracji układu cieplno-pokarmowego w oparciu o komórki macierzyste. . . . Kiedy umierasz z głodu, system próbuje oszczędzać energię, a jedną z rzeczy, które może zrobić, aby oszczędzać energię, jest recykling wielu niepotrzebnych komórek odpornościowych, zwłaszcza tych, które mogą zostać uszkodzone. Zaczęliśmy dostrzegać zarówno w pracy ludzkiej, jak i pracy na zwierzętach, że liczba białych krwinek spada wraz z przedłużającym się postem. Następnie, kiedy ponownie jesz, komórki krwi wracają. ”

– Valter Longo, autor korespondencyjny

Naukowy przegląd wielu badań naukowych dotyczących głodówki opublikowano w The American Journal of Clinical Nutrition w 2007 r. Zbadano wiele badań na ludziach i zwierzętach oraz ustalono, że post jest skutecznym sposobem zmniejszenia ryzyka chorób układu krążenia i raka. Wykazał również znaczący potencjał w leczeniu cukrzycy. (źródło)

Zanim zaczniesz post

Zanim zaczniesz, upewnij się, że masz aktualne badania. Osobiście pościłem od lat, więc jest to dla mnie proste.

Jedną z zalecanych metod, która została przetestowana przez Michaela Mosleya z BBC w celu odwrócenia jego cukrzycy, wysokiego poziomu cholesterolu i innych problemów związanych z otyłością, jest tzw. Dieta „5: 2”.  Zaplanuj, obniż swoje jedzenie do jednej czwartej normalnych dziennych kalorii w dni postu (około 600 kalorii dla mężczyzn i około 500 dla kobiet), pijąc dużą ilości wody i herbaty. W pozostałe pięć dni tygodnia możesz jeść normalnie.


Innym sposobem na to, jak wspomniano powyżej, jest ograniczenie spożycia pokarmu między godziną 11.00 a 19.00 codziennie, a nie spożywanie posiłków w godzinach poza tym czasem.

Ostatecznie właściwa dieta pozostaje kluczowa dla dobrego zdrowia, a to, jak myślisz o tym, co wkładasz w swoje ciało, jest ważnym elementem tej układanki, która, jak sądzę, zostanie ostatecznie ustanowiona w bezstronnej literaturze medycznej przyszłości.

Poniżej znajduje się film przedstawiający dr Josepha Mercolę wyjaśniający zalety przerywanego postu i oto świetny artykuł przez niego wyjaśniający, jak wierzy, że okresowy post może pomóc zdrowiej żyć.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *